tisdag 26 april 2011

Jobba igen

Idag var första arbetsdagen efter tre månaders sjukskrivning. Det var riktigt trevligt att komma tillbaka och jag insåg att jag faktiskt hade längtat. Fullt ös från början, lite ringrostig var jag allt, men ganska snabbt kom jag in i det igen. Och fördelen är att man kan få vara lite frågvis. Det värsta var att jag hade glömt inloggningen till datorn, men jag hade varit förutseende nog att ha skrivit in den i min elektroniska almanacka, så det löste sig. Den nya väskan jag skulle ha med mig, stod kvar på sybordet. Glömd! Men i morgon, så...!
Almanackan fylls på igen, sakta men säkert och jag tycker att det är skönt.
När jag kom hem la jag mig på altanen för att läsa. Vädret är ljuvligt, varmt och brisen är ljum och jag tror jag hann läsa två sidor, sen sov jag! Det tar på krafterna att jobba! ;-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar