lördag 15 oktober 2011

Hur tänkte jag nu?

Jag hittade några överblivna block från en quilt jag gjort till äldsta dottern. Länge sen. Och eftersom syrummet för närvarande är belamrat med allt från sovrummet, så kommer jag inte åt alla mina symaskiner, och då måste jag hitta några ufo:n att göra färdigt. Hittade alltså blocken och tänkte: nessesärer! Letade fram ett mönster från en pärm som inte stod så långt in i röran, men det mönstret var lite stort, så jag förminskade det genom att dra en linje 5 mm innanför den ursprungliga linjen. Då passade blocket och mönstret bra.

 Hittade vaxduk som jag fyndat på Stoff o Stil. Kanon, små söta nessar till hårsnoddar, klämmor och/eller andra småsaker. De fyndade dragkedjorna kom till användning och jag sydde på.
 Samtidigt höll maken på att måla taket i sovrummet och vi snackade lite om ditt och datt. Dragkedjor på alla fyra nessesärerna, fodret av vaxduk, det gick som på räls. Tills jag vände framsidan åt framsidan. Ja, då satt dragkedjekläppen inuti. Jamen alltså, hur tänkte jag nu!? Gör om och gör rätt! Så det gjorde jag.

Sedan hittade jag påsen med jeans jag fått. Äntligen fick jag tid att sprätta och klippa ut alla värdefulla bitar. Tur att jag har en sprättare av den större och kraftigare sorten, för den fick minsann jobba! Så nu har jag massvis med jeanstyg i olika blåa toner. GULD!
Nu hittade jag ett ufo till. En blivande väska. Ska nog bli bra.
Fodret utåt.
Egentligen är den snyggt isydd.

Men helt uppoch ner!
Färdiga att tas i bruk.

Liten och lagom.

Jeanshög

Lite trasiga men med mycket att ta till vara.

Väskan/kassen to be.

Inuti - ficka med dragkedja.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar