tisdag 8 mars 2011

Alla kvinnors dag!

Jag hade ju bestämt mig för att skriva lite varje dag eller så, men så blev det ju inte. Jag har fullt upp med sjukgymnastik och att bemästra smärtan jag inte borde ha. Däremellan hinner jag sy. Som tur är har jag mina saker lite utspridda , så jag måste resa på mig för att komma till skärbordet, strykbrädan, en annan maskin. Då gör jag lite av rörelserna som finns på pappret jag fick av sjukgymnasten. Jättebra!
Nu är i alla fall sakerna färdiga som skulle till England och lillasyster där. Jag skickar dem nog till mamma som ska hälsa på henne om tre veckor. Blir nog billigare.
Necessär av UFO-remsor
Josis necessär i segelduk. Insidan vaxduk. Det var inte svårt att brodera på segelduk. Jag trodde att det skulle ställa till det ordentligt.
Andra sidan av necessären. 
En liten necessär att ha sygrejor i när vi är på resande fot.
Andra sidan
Näsduksfodral i massor. Jättekul och enkla att sy. Josi får ett par stycken.
Nån på Sysidan hade satt dragkedja i näsduksfodralet. Himla händigt för småsaker som vill ramla omkring i väskan. 
Dessa är gjorda i segelduk.
Jag har den stora lyckan att vara innehavare av en ansenlig mängd segelduk. Gammalt "utblåst" segel, relativt mjukt. Det finns ett till, men det är mycket stelare och kommer att kräva mer av maskinerna. 
Ytterligare en kasse i hjärtformat.
Kassen utfälld
På Sysidan har jag sett att några har gjort "mugrugs". Var bara tvungen att göra mig några. De blev trevliga i vårfärger, så det blir nog en ny duk till köksbordet  i samma färger.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar