torsdag 10 mars 2011

Vårduken

Det var härligt att ta fram tygerna jag haft i mugrugsen och börja tänka över vilken form duken skulle ha, vilket mönster skulle passa och framför allt - visst skulle det bli lite mindre tyg kvar i min stash?!
Jag gick in i EQ7 och roade mig. Hittade ett block jag kunde göra om lite och efter nån timme eller så var löparen klar i programmet. Här skulle jag naturligtvis ha skrivit ut hur den skulle se ut, men jag bara stängde ner programmet och litade på mitt minne. Ska jag aldrig mer göra!
 Eftersom jag gillar Square-in-a-square-metoden så var det nödvändigt att rita upp blocket på rutat papper för att räkna ut hur stora de olika delarna skulle vara. Så det gjorde jag. Och det blev bra - tills jag skulle sätta ihop delarna och upptäckte att minnet hade spelat mig ett litet spratt. Jag var så nöjd med mina flying geese ända fram till hopsättningen. Där hade jag gjort 20 likadana bitar istället för 10 av en sort och 10 av den spegelvända! Så kan det gå. Det blir fint ändå, men det retar mig att jag inte tänkte till före. Nu har jag i alla fall lärt mig det!
Stashen? Den är fortfarande lika stor. (Jag tror den växer på underifrån!)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar