onsdag 9 maj 2012

Behandling

Idag var det alltså dags för den första behandlingen. Förberedde med smörgåsar, bok, korsord och virkning. Buss till sjukhuset, upp med hissen och anmälan i luckan. Sen fick jag mig en säng tilldelad och syster K kom in och berättade hur allt skulle gå till idag. Två olika preparat, koksaltlösning före, mellan och efter och illamåendemotmedel.
Lite pyssel med PICClinen med tvätt och lite nya, och längre, slangar skulle fästas på den. Syster K hängde upp påsarna med cytostatikan och fäste mig i dem och så var det hela igång. Efter ett tag hämtade jag kaffe och vatten. Läste min bok, åt mina smörgåsar, löste ett korsord, pratade ett par ord med mina rumsgrannar och plötsligt var det klart. 2,5 timmar hade gått otroligt fort. Syster K gav mig en hel del material som distriktssköterskan på min vårdcentral behöver för att kunna sköta om PICClinen. Jag fick ny tid för behandling, den 29/5 och en hel massa remisser för provtagningar varje vecka.
Ännu så länge, klockan är 23.57, mår jag bra. Har tagit tabletter mot illamående och dem ska jag ta imorgon också tillsammans med kortisonet.
Sedan åker jag med yngsta dottern S och lille J till IKEA för att bunkra upp champagneglas och servetter till kalaset den 19:e. Lite kul måste man ha!
Jag lovade bilder från allt det sydda och de kommer, bara inte idag ;-).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar